Magyarországi japán autós közösség

Hungarian JDM

Hungarian JDM

A Nissan RB motor család I.rész

2020. március 09. - Barry_Allen

Ebben a cikk sorozatban bemutatom a Nissan RB motor család közel összes tagját. Néhány érdekességgel és adattal.

Az RB motorcsalád hírneve nem alaptalan, hiszen bizonyított mind az utakon mind pedig a versenypályákon.  1985 és 2004 között gyártották. 2019-től újra gyártásba kerül az RB26!

A motorcsalád elsőtagja 1985-ben készült el RB20ET/DE/DET.

Ahol a röviditések a következőeket jelentik:

  • „D” – DOHC (Double Overhead Camshaft) dupla vezérműtengely, szemben az „S” SOHC egy vezérműtengellyel .
  • „E” – Elektronikus befecskendezés
  • „T” – egy turbóval szerelt
  • „TT” -iker turbóval szerelt

Az RB 20 motor specifikációja: 1998 [ccm], 78 [mm] furat ,löket 69.7[mm] .

Az első ilyen motorral szerelt autó az Nissan Skyline R31 volt. Kezdetben először szívómotorral árulták, majd  turbó feltötővel is. Később megjelent a GTS-R változat, amely arra szolgált, hogy homologizálja az „A csoport” versenyéhez az autót. Az utcai változatt 207 [Le] volt képes leadni, míg a verseny motor 424 [Le].

r31.jpg

Később a motor család a következő típusokkal bővült:

  • RB20 P – Nissan Cedric Y31 és Nissan Gloriába szerelték SOHC motor, LPG üzemű.
    93[Le] , 69[kW], 142 [Nm] 5600-as fordulaton
  • RB20DET -R
  • RB20DE NEO

Akit érdekel további műszaki specifikációkat ITT talál róla.

Később megjelent az RB24S motor,ami nagyon ritka. A motor maga egy 2428 [ccm] karburátoros , SOHC motor. Ez a motor igazából az RB család frankensteinje :
- blokk az RB25DE/DET ,
- hengerfej az R30E 
- hajtókarok pedig  RB20DE/DET -ből származnak.

Így az eredmény egy 139 [Le], 104 [kW], 197[Nm]-es motor.

A motor soha nem került sorozatgyártásba a japán belső paicra, néhány ball kormányos Ceferioba kerültek beszerelésre .

 

És a végére:

A bejegyzés trackback címe:

https://hungarianjdm.blog.hu/api/trackback/id/tr2915511962

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása