Ebben a cikk sorozatban bemutatom a Nissan RB motor család közel összes tagját. Néhány érdekességgel és adattal.
Az RB motorcsalád hírneve nem alaptalan, hiszen bizonyított mind az utakon mind pedig a versenypályákon. 1985 és 2004 között gyártották. 2019-től újra gyártásba kerül az RB26!
A motorcsalád elsőtagja 1985-ben készült el RB20ET/DE/DET.
Ahol a röviditések a következőeket jelentik:
- „D” – DOHC (Double Overhead Camshaft) dupla vezérműtengely, szemben az „S” SOHC egy vezérműtengellyel .
- „E” – Elektronikus befecskendezés
- „T” – egy turbóval szerelt
- „TT” -iker turbóval szerelt
Az RB 20 motor specifikációja: 1998 [ccm], 78 [mm] furat ,löket 69.7[mm] .
Az első ilyen motorral szerelt autó az Nissan Skyline R31 volt. Kezdetben először szívómotorral árulták, majd turbó feltötővel is. Később megjelent a GTS-R változat, amely arra szolgált, hogy homologizálja az „A csoport” versenyéhez az autót. Az utcai változatt 207 [Le] volt képes leadni, míg a verseny motor 424 [Le].
Később a motor család a következő típusokkal bővült:
- RB20 P – Nissan Cedric Y31 és Nissan Gloriába szerelték SOHC motor, LPG üzemű.
93[Le] , 69[kW], 142 [Nm] 5600-as fordulaton - RB20DET -R
- RB20DE NEO
Akit érdekel további műszaki specifikációkat ITT talál róla.
Később megjelent az RB24S motor,ami nagyon ritka. A motor maga egy 2428 [ccm] karburátoros , SOHC motor. Ez a motor igazából az RB család frankensteinje :
- blokk az RB25DE/DET ,
- hengerfej az R30E
- hajtókarok pedig RB20DE/DET -ből származnak.
Így az eredmény egy 139 [Le], 104 [kW], 197[Nm]-es motor.
A motor soha nem került sorozatgyártásba a japán belső paicra, néhány ball kormányos Ceferioba kerültek beszerelésre .
És a végére: